شهدای نهاوند

غرض نقشی است کز ما بازماند...

شهدای نهاوند

غرض نقشی است کز ما بازماند...

شهید علیرضا شهبازی


17 ساله بود که مبارزات مردم ایران برعلیه حکومت پهلوی به مرحله ی حساس وتعیین کننده رسیده بود.سیل مردم معترض وناراضی می رفت تا چون  دریایی عظیم وپرخروش بنیان ,ستم وستمگری را برای همیشه از سرزمین کهن ایران برکند.
علیرضا که در خانواده ای مذهبی رشد کرده بود از دوران کودکی از حکومت پهلوی و کارهای ضد اسلامی آن متنفر بود.وقتی به سن نوجوانی رسید خوشحالی اش بیشتر شد .در این دوران هم می توانست بیشتر کارکند وکمک خانواده اش باشد,هم هسته های مقاومت مردمی وگروه های مبارز اورا به عنوان یک مبارز می پذیرفتند.
با تلاش ومبارزات بی امان سیل خروشان مردمی که علیرضاشهبازی نیز قطره ای از آن بود,حکومت شاه که نماد بی دینی,فساد ,ظلم وعقب ماندگی بود,برای  همیشه از ایران برچیده شد.
با پیروزی انقلاب اسلامی وفرمان امام خمینی(ره) به تشکیل  بسیج ,علیرضا شهبازی به این نهاد پیوست تا با تلاش وهمکاری همرزمانش آرامش وامنیت را برای مردم برقرار سازند. قبل از آن او با اتمام تحصیلاتش وارد آموزش وپرورش شده بود اما عشق به فداکاری در راه امام خمینی باعث شد وارد بسیج شود.
درطول خدمتش در بسیج تلاش زیادی به عمل آورد تا با دستگیری ضدانقلاب وعوامل بیگانه ای که سعی در ایجاد نا آرامی ومزاحمت برای مردم داشتند,فضای آرامی را برای مردم ایجادکند.
بعداز مدتی وبا شروع جنگ تحمیلی عراق که از طرف قدرتهای زورگو مامور شده بود تا انقلاب اسلامی را به نابودی بکشاند,اوعازم جبهه شد ومردانه در مقابل متجاوزین ایستادگی کرد.علیرضا معتقد بود حضور در جنگ تحمیلی لبیکی است که شیعیان امام حسین(ع)بعد از 1400سال به درخواست کمک آن حضرت می دهندو فرزندش امام خمینی را در مقابل یزیدیان زمان ,یاری می کنند.
علیرضا مدت زمانی را که در جبهه بود,در لشکر27محمدرسول الله(ص)حضور داشت.اوکه در روزهای اول حضورش به عنوان یک رزمنده ساده به جبهه آمده بود ,طولی نکشید که یکی از فرماندهان شاخص گردان عملیاتی در این لشکر شد.
هرجا مشکل غیر قابل حلی بود,فرماندهان سراغ علیرضا شهبازی را می گرفتند.برای او هیچ مشکلی غیرقابل حل نبود.با شجاعت مثال زدنی و ایمان قوی که داشت از عهده ی تمام ماموریتهایی که به او واگذار می شد ,بر می آمد.
گذر روز های دوران افتخار آمیز دفاع مقدس به فروردین ماه سال 1361رسیده بودوفرماندهان ایران طرح عملیات بزرگی را آماده کرده بودند تا با اجرای آن صدها کیلومتر مربع از خاک خوزستان عزیز را از وجود اشغالگران پاک کنند.
عملیات فتح المبین که کارشناسان نظامی دنیا  از آن به عنوان اولین معجزه نیروهای مردمی ایران در جنگ هشت ساله یاد می کنند ,آغاز شده بود وعلیرضا شهبازی با هدایت وفرماندهی گردان مالک اشترمثل صاعقه در تعقیب بی امان اشغالگران بود.
اودراین عملیات با انجام صددرصدماموریت خود حماسه ی ماندگاری در تاریخ افتخار آمیز حضور ش در جبهه به یادگار گذاشت وبه شهادت رسید.


 

 

وصیت‌ نامه شهید علیرضا شهبازی


از یک به یک برادرانم و خواهرانم تشکر مى کنم , در مدت زنده بودنم هیچگونه گله از دست شما نداشتم, امیدوارم که خداوند شما را توفیق دهد و از شما تنها درخواستى که دارم این مى باشد که همیشه قدمتان را براى خدا ، قرآن ، اسلام بردارید و اسلام را فراموش نکنید و نگویید ما یک نفر براى اسلام دادیم دیگر کافى است که فردا جواب الله را نمى توانید بدهید. امیدوارم که یک یک شما بلند شده و جاى برادر دیگر را در جبهه هاى حق علیه باطل و جاى او را خالى نکنید و جهاد در راه خدا را از یاد نبرید .
از شما خواهشى که دارم این مى باشد که فرزندانتان را در چهار چوب اسلام بزرگ کنید که فقط و فقط براى اسلام و قرآن کار کنند تا خداوند شما را عفو کند.
پدر و مادر عزیز و گرامى و برادران مهربان و خواهران محترم از شما خواهش مى کنم که در میان مردم کارى کنید که باعث سربلندى همگى ما باشد و این خواهش مرا بپذیرید و این چیزهایى که مى گویم را یک به یک اجرا نماید. -
 
ـ قبر مرا نزدیک قبر خاله مهین قراردهید.
ـ مراسمی برایم  نگیرید.
ـ در میان مردم اظهار ناراحتى نکنید .
هر کدام از شما چیزى بگوید مثلا چرا رفت ؟چرا اینطور شد؟ و غیره
هر چه از این حرفها بگویید خداوند بیشتر از شما روى برمى گرداند. پشت سر هر چه به من گفتند اشکال ندارد و شما گوش ندهید. تنها جواب شما در برابر کسانی که احیانا حرفی می زنند, این باشد که بگویید این افتخار ماست و ما خدا را شکر مى کنیم که یک شهید تقدیم اسلام و قرآن و امام کرده ایم چون خیلى از خانواده ها هستند که 3 تا 4 نفر تقدیم کرده اند.
از همه مهم تر تمنا دارم که همیشه به فکر امام بوده و او را دعا کنید و قدم گرامیتان را فقط براى خدا بردارید.
برادرهاى عزیز از نسرین  خیلى مواظبت کنید و او را یک خانمی که پیرو زینب (س)است تحویل اجتماع دهید . در مجالس مذهبى حتما شرکت کنید. تا مى توانید به مردم نیکى کنید. شبهاى جمعه سر قبر شهدا بروید .
شما را به خداى بزرگ مى سپارم.... .   
....

60/12/26

خداوند شما را موید و توفیق دارد


نظرات 1 + ارسال نظر
یاد شهیدان یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 02:36 ب.ظ https://shahidd.blog.ir

سلام بر شهدای عزیز نهاوند
من برای زنده نگهداشتن یاد شهدا کار می کنم .
مطلب شما و‌ وبلاگتان عالی بود.
اگر عکس شهید علیرضا شهبازی را در اختیار دارید برایمان ارسال کنید .
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد