شهدای نهاوند

غرض نقشی است کز ما بازماند...

شهدای نهاوند

غرض نقشی است کز ما بازماند...

شهید حسین کیانی



سال 1330ه ش در خانوده‌ای مقید به اسلام ودر روستای کیان  نهاوند به دنیا آمد. حسین پس از سپری کردن دوران پر جنب و جوش کودکی ,وارد مدرسه‌ی ابتدائی این روستان شد وبا پشت سر گذاشتن این دوران ,تحصیلات راهنمایی را نیز درکیان به پایان برد.او علاقه ی زیادی به تحصیل داشت اما بعد از دوره راهنمایی به دلیل نبودن دبیرستان در کیان باید با دنیای تحصیل خداحافظی می کرد.
حسین با وجود نبودامکانات با علاقه ی زیادی که به درس داشت مشکلات زیادی را تحمل کرد تابه نهاوند برود و مشغول تحصیل شود.
حسین در دوران دبیرستان مشغول تحصیل بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید,او بعد از پیروزی انقلاب درس را رها کرد وبرای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی وارد بسیج وسپاه شد.
ابتدا در ستاد مبارزه با مواد مخدر مشغول فعالیت شد.بعداز آن دربخشهای مختلف سپاه وبسیج خدمت کرد.
مدتی برای تامین نیازهای مالی خود رانندگی می‌کرد و از راه مسافر کشی نیازهای مالی خودرا تامین می کرد. حسین در هر عرصه ای که احساس می کرد نیاز به تلاش وکار است وارد می شد وبدون چشمداشتی به فعالیت می پرداخت.او یکی از بنیانگذاران پایگاه بسیج کیان بود ودر برپایی جلسات قرآن در این پایگاه فعالیت زیادی داشت.
اودر سالهای ابتدای انقلاب ازدواج کردکه 3 فرزند پسر یادگار آن ازدواج مبارک است. حسین فرزندانش را بسیار دوست داشت و به همسر خود احترام زیاد می‌گذاشت. بسیار مهربان و صبور بود، خیلی معتقد و مومن به دین اسلام بود.
همسرش می گوید:بسیار باگذشت بود و در کارهای منزل به من زیاد کمک می‌کرد.
با شروع جنگ تحمیلی از سوی سپاه همدان  به جبهه رفت وبرای اولین بار 3 ماه در جبهه بود.بعد از آن مدتی به همدان برگشت اما طاقت دوری از جبهه را نداشت ودوباره به جبهه برگشت.
او از اوائل جنگ تحمیلی در سال 1360که به جبهه رفت تا عملیات کربلای 5در سال 1365حضورمستمر وتاثیر گذاری در جبهه ها داشت.
اوکه در روزهای آغازین حضورش به عنوان یک نیروی عادی به جبهه رفته بود طولی نکشید با نشان دادن توانمندیهایش به فرماندهی,دسته,گروهان وقائم مقام فرمانده گردان152لشکر32انصارالحسین(ع)برگزیده شد.
حسین کیانی پس از سالها مجاهدت وتلاش خستگی ناپذیردر کربلای 5 که در زمستان 1365در منطقه‌ی عملیاتی شلمچه انجام شد به شهادت رسید.


روحش شاد و یادش گرامی باد

 

وصیتنامه


بسم الله الرحمن الرحیم



با سلام به امام  زمان (عج)و با سلام به امام بزرگوار خمینى روح خدا باسلام به یاران واقعی امام و شهداى کربلا.
باسلام به امت شهید پرورایران. سلام به پدر ومادرم, امیدوارم پدر ومادر مرا حلال کنید. وسلام بر برادران انجمن اسلامى ,شورا و مردم حزب الله کیان.
اینجانب حسین کیانى با عشق وعلاقه به توحید , نبوت و امامت وبراى برقراری عدل وقسط وبا اعتقاد به معاد قیام کردم  وبه رهبرى فرزند فاطمه(س) بر علیه باطل وبراى نجات محرومان دنیا از ستم  ظالمان وگسترش فرهنگ قرآن وبراى معرفى کربلاى حسین ( ع ) , در صف مبارزان حق قرار گرفتم.
امت شهید پرور, خمینى عزیز را تنها نگذارید, اگر رهبرى تضعیف شود این انقلاب شکست مى خورد اگر امام خانه نشین شود آمریکا باید حکومت کند .
تضعیف جنگ تضعیف قرآن است .ا گر ولایت نباشد حکومت شاهنشاهى است .دوران پیامبرعزیز(ص)و على ( ع ) را فراموش نکنید. پشتیبان ولایت ویاران امام باشید وخودتان را آماده کنید براى سختى هاى که در آینده پیش مى آید. این جنگ تا زمانى که صاحب ما بیاید ادامه دارد ,روز به روز مشکلات بیشترمى شود. صلح کردن خیانت است به خون شهدا.
پیام براى خانواده پدر ومادرم:
این حقیر برای یاری فرزند فاطمه(س) در کربلاى حسینى شرکت کردم, اگر شهید شوم چه بهتر,گرچه لیاقت ندارم واگر خداوند این نعمت را به ما عطا کرد شما افتخار کنید .چه چیز ازاین بهتر که در رکاب خمینى شهید شوم ,چه افتخارى از این بالاتر که خمینى امیرم باشد. خداوندصاحب خانه شهید است, سرپرست خانه ماست.
صحراى کربلا را در نظر بگیرید ,زندگى پیامبر ( ص ) در نظر بگیریدو راه مرا ادامه دهید

  روح اله و میثم را خوب تربیت کنید. اگر امکان دارد به حوزه بروند.
از زحمات همسرم در طول زندگی تشکر می کنم واز او حلالیت می خواهم.
همسرم آزاد است اگر دوست داشت بالاى سر بچه ها باشد واگر می خواهد برود هم آزاد است.

برادران و خواهران امروز اسلام مظلوم است و مسئله جنگ و جهاد برای ما حل نشده است .به قول علی (ع) ایمان بر چهار پایه است و پایه اصلی جهاد است. تمامی دنیای غرب و شرق خودشان را آماده کرده‌اند برای نابودی جهاد. اگر معنی این  لغت معنوی را درک کنیم, اگر ما قدرت و عدالت و شجاعت اسلام را درک کنیم, اگر ما خدا را بشناسیم؛ چه باک، ترس برای چه، درد این است که شناخت نداریم.
شهیدان رفتند و ما زبونان ماندیم. به قول امام عزیز شکست و پیروزی مهم نیست رضای خدا مهم است.
برادران حزب اللهی هوشیار باشید که منافقان زیرک اگر نفوذ کنند نه اسلام می‌ماند و نه دین و همین زاهدان کمر علی (ع) را شکستند. برادران اتحاد و وحدت عملی داشته باشید. اسلام غریب است ,بیشتر بدبختی‌های ما در جهان اسلام و انحراف‌های دینی از اسلام گریزی ماست.
برادران و خواهران نماز بدون جهاد باطل است ,جهاد است که به انسانهای تاریخ ارزشمندی می‌دهد. برادران حزب الهی این بیماری را دوا کنید, این تفرقه‌ها را اصلاح کنید, جنگ ریاست نکنید.
ایمانی باطنی داشته باشیم ,توکل کنید بر خدا. کسی که برای خدا کار کند در پیمودن راه حق به خود تزلزلی راه نمی دهد.
مطمئن باشید اگر خدا را در نظر داشته باشیم, اگر زندگی با خدا باشد, اگر همه چیز را فراموش کنیم جز خداوندو جهاد در راه او, آن وقت چقدر قدرت داریم. برادران شما مسئول خون شهدای اسلام هستید, مرگ راهی است که باید رفت ,چه بهتر در راه خدا باشد.
فرهنگ ما فرهنگ شهادت است ,ما با حسین (ع) و با راه حسین(ع) و با خون حسین(ع) زنده هستیم. ای کسانی که جنگ ریاست می‌کنید, ای فرصت طلبان سودجو, ای نام‌جویان دنیوی در منطق علی این چیزها نیست.
ریاست طلبی از پستی روح است ,کسانی که ریاست طلبید, روح شما کوچک است بروید درد خودتان را دوا کنید. یک روز در برابر خدا محاکمه می‌شوید.
این ذلت است, این خواری است ,برادران هجرت کنید از خانه کفر به خانه ایمان ,مگر امام نگفت جنگ بین مؤمن‌ها نیست؛که اگر این جنگ باشد ,برای خدا نیست, بت پرستی است. ریاست آفت دین است, انسان مسلمان و دست پرورده امام و اسلام ,در برابر همه جلوه‌های ظلم و فساد حساس است, هرگز بی تفاوت نیست, ای انسان یک روز باید رفت, باید کوچ کرد, مگر امام نمی‌گوید آن مذهبی که جهاد در آن نیست ناقص است. قرآن همه بشر را دعوت می‌کند به مقابله برای رفع فتنه, پس چرا خوابیده اید. ای راحت طلب‌ها ای کسانی که نه حجاب دارید نه گوش شنوا دارید نه چشم بینا,  ای زورگویان زرپرست ,فردای قیامت جواب رسول خدا را چه می‌دهید.
ما اگر امام را دوست داریم به خاطر ارزشهای اسلامی اوست ,به خاطر انسانیت اوست. حرف این حسین زمان را چرا گوش نمی‌کنید. ما از شرق و غرب نمی‌ترسیم, از اختلاف می‌ترسیم. ای برادران کارهایی که انجام می شود با اخلاقی انجام ‌شود, باید عقلی باشد, روی میل کار نکنید. ای مسئولین جمهوری اسلامی ایران ,جایگاهتان را قلب ملت قرار دهید که بهترین حصارها است.
ای انسان همین که روح از بدنت جدا شد پیکرت به‌سرعت باورنکردنی می‌رود تا به زباله‌ای متعفن و نفرت انگیز مبدل ‌شود پس چرا پا روی حق می‌گذاری. دلم خون است از مشاهده ی بعضی رفتارهای غیر اصولی,چرا شما را وادار می‌کنند که پا روی حق بگذارید. اگر پیروزی منهای تقوی باشد, پیروزی نیست. ای برادران کارها باید رنگ خدایی داشته باشد, چه رنگ خوبی است, اگر انسان متقی شود خدا از او راضی می‌شود. ای برادران سپاه را خدای نکرده در دسته بندی ها وارد نکنید ,با شما ها هستم, اگر ما شیعه علی (ع) باشیم. تو جوان، تو پاسدار بدان که اسلام با تن آسایی، هرزگی، بیکاری، خور و خواب مخالفت می‌کند. اسلام دین  رنج و آئین تلاش است. برادران استقامت و فعالیت انسان را به خدا نزدیک می‌کند. اگر هوا و هوس بر انسان مسلط شود و آن بعد حیوانی بر او غلبه پیدا کند, قرآن می‌گوید: چنین شخصی بت پرست است. خداوندا ما آمده‌ایم که دین تو را یاری کنیم و راه حسین (ع) را برویم, آمده‌ایم تا مظلومان جهان را نجات دهیم, آمده‌ایم تا فرهنگ قرآن را معرفی کنیم, آمده‌ایم تا کربلا را معرفی کنیم, آمده‌ایم تا با باطل جنگ کنیم,آمده‌ایم تا عدالت و ایمان را به حکومت برسانیم, آمده‌ایم تا لبیک گوی حسین باشیم, آمده‌ایم تا به جهان بگوئیم که پیرو حسین(ع) هستیم که در برابر سی هزار نفر تسلیم نشد. آمده‌ایم بگوئیم ای دنیا ما رهبری داریم که رفاه و آسایش خودش را در جنگ و کشته شدن می‌داند و می‌فرماید اگر تمام دنیا به من حمله کنند نمی‌ترسم ,رهبری داریم که به عشق شهادت زندگی می‌کند. آمده‌ایم که ولایت را زنده کنیم. آمده‌ایم تا شکم باطل را بشکافیم تا حق زنده باشد.
والسلام       

  حسین کیانی

نظرات 4 + ارسال نظر
سجاد سیف پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:16 ب.ظ http://sajadseif.blogfa.com/

با سلام . از اقدام ارزشمندتان درباره اختصاص وبلاگتان به شهدای گرانقدر شهرمان ممنونم.به نظاره می نشینیم تا وبلاگ ارزشمند و خوبتان ۸۵۰ شهید شهرستان را به طور کامل معرفی نماییدُ باز هم ممنون امیدوارم موفق و موید باشید .

زهرا زین الدین جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:12 ب.ظ http://nejat-yafteh.blogsky.com

شهدا الگوهستند.الگوهایی که انتخاب میشوندتا چراغ هدایت دیگران باشند/سردار شهید مهدی زین الدین
سلام بزرگوار.ممنون که به سرای مجازی ما آمدید وابراز لطف کردید.
پاسخی سوالی هم که دررابطه با نسبت من وآقا مهدی پرسیدیددر قسمت پروفایل وبلاگ هم برای شما وهم باقی دوستان داده شده.
انشالله شهدایی باشید وحیاتتان هم ختم به شهادت.انشالله.
التماس دعا.
نسئل الله منازل الشهدا

دختران باباعطا جمعه 18 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:06 ب.ظ http://babaata.blogfa.com

"ان فی قتل الحسین حرارة فی قلوب المومنین لاتبرد ابداً "

" همانا در قتل حسین آتشی در دلهای مومنین فروزان شد که هرگز به خاموشی نگراید "

سلام بزرگوار
عزاداریها قبول درگاه حق انشاءالله
خداوند مقام این شهید بزرگوار را متعالی گرداند
صدای وبلاگم قابل شنیدنه فقط باید صدای بلندگوهاتون را زیاد کنید چون قدیمیه کیفیتش پایینه
التماس دعا
یاعلی

علی خزائی جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:05 ب.ظ http://www.khazaei.persianblog.com

سلام خسته نباشید . از شهید علیصمد سلگی هیچی ننوشتید . پیشنهاد میکنم اگه میخواید اطلاعاتی رو از ایشون به دست بیارید از بنده خبر بگیریدلازم به ذکر است که چند وقت پیش درجه ی سرتیپی ایشون اومد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد