شهدای نهاوند

غرض نقشی است کز ما بازماند...

شهدای نهاوند

غرض نقشی است کز ما بازماند...

شهید مطلب قیصری


فرمانده گردان 155لشکر32انصارالحسین(ع)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)
 
سال 1338 بود که مطلب قیصری در" زرامین سفلی"، یکی از روستاهای نزدیک به نهاوند در استان همدان به دنیا آمد.
مطلب هنوز داشت دوران کودکی را تجربه می کرد که غبار یتیمی بر چهره اش نشست و پدرش را از دست داد. او فقدان پدر، همراه مادرش شد تا به رویا رویی با مشکلات برخیزد.
بعد از گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی در روستا ,دشواری‌ها را به‌جان خرید و برای کسب علم و دانش راهی نهاوند شد. حضور در نهاوند علاوه بر اینکه به او کمک می کرد به آموختن دانش بپردازد ,باعث ارتباط او با دنیایی بود که از مدتها پیش به دنبالش بود, در این شهر با افرادی آشنا شد که با او در مورد مبارزه و سرنگونی حکومت پهلوی هم عقیده بودند.این آشنایی تغییرات زیادی در زندگی مطلب قیصری ایجاد کرد.
از آن به بعد او با جدیت تمام وارد عرصه ی مبارزه با حکومت شاه خائن شد ,در حالیکه نوجوانی بیش نبود.
دوران سخت مبارزات مردم ایران از حالت مخفیانه خارج شده بود و کوچه وخیابانهای شهرها وروستاهای ایران تبدیل به میدان جنگ بین مردم وحکومت ستمگر شاه وحامیان آمریکایی واسرائیلی اش شده بود. مدتها طول کشید تا در 22بهمن 1357وعده خداوند در قرآن کریم تحقق یافت و نور به جای ظلمت آمدتا زمینه ساز ظهور منجی آخرالزمان باشد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ,مطلب که مدتی بود درس و مدرسه را برای حضور موثر در مبارزات انقلابی اش رها کرده بود,دوباره به سنگرتحصیل برگشت وبا تلاش فراوان موفق شد در آزمون سراسری شرکت کند و در دانشگاه الهیات و معارف اسلامی قم قبول شود.او به تحصیلات علوم دینی علاقه ی زیادی داشت واز قبولی در این دانشگاه خوشحال بود.
مدتی از حضور اودر دانشگاه گذشت,خرابکاری های ضد انقلاب و ایجاد جنگ داخلی از یک طرف و هجوم همه جانبه ی ارتش بعث عراق از سوی دیگر باعث شد او دوباره تحصیل را رها کند وبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بپیوندد.
پس از ورود به سپاه به سازماندهی نیروهای بسیج پرداخت تا با استفاده از نیروی عظیم این نهاد مردمی به مقابله با حجم وسیع توطئه ها بپردازد.ا و با تشکیل پایگاه‌های بسیج به آموزش عقیدتی و سیاسی بسیجیان می پرداخت.
اعتقاد داشت نیرویی که به هدفش اعتقاد داشته باشد ,با دست خالی هم می تواند در مقابل مهاجمان ایستادگی کند.
ازدواج که کرد از روستای زرامین به نهاوند رفت وزندگی مشترک با همسرش در نهاوند آغاز کرد.
پس از انجام کارهای ماندگاروتاثیر گذار در زمینه آموزش نیروهای پاسدار وبسیجی به جبهه ها رفت تا آنچه را در کلاسها به نیروها آموزش داده بود,به صورت عملی به اجرا درآورد.او در جبهه با سمتهای مختلفی که به عهده گرفت کمک زیادی به پیروزی های رزمندگان اسلام کرد.
از ابتدای جنگ تحمیلی تا زمان شهادت لحظه ای از فکر جبهه و جنگ غافل نشد و حضوری جدی و فعال در جنگ داشت . چندین بار مجروح گردید . در عملیات قادر در حالی که مجروح شده بود فرماندهی نیروها را رها نکرد و تا آخرین دقایق حمله مقاومت کرد . در عملیاتی چون والفجر 8 فرماندهی گروهان را به عهده داشت و شجاعانه در مقابل نیروهای گارد ریاست جمهوری عراق مقاومت کرد.
آخرین سمت او فرماندهی گردان 157 در عملیات کربلای 4و5 بود.اودر عملیات کربلای پنج در جبهه شلمچه به شهادت رسید.



وصیتنامه

بسم الله الرحمن الرحیم


و قاتلوهم یُعذّبهُمُ ا... بِأیدیکُم و یخرجُهم و ینصرُکم علیهم و یَشفِ صدور قومٍ مُؤمنین.
شما ای اهل ایمان با آن کافران به قتال و کارزار بر خیزید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و شما بر آنها منصور و غالب نماید و دلهای اهل ایمان را (به فتح و ظفر بر کافران) شفا بخشد.
خدایا معنی آخرت و عشق به امام حسین(ع) را به ما بفهمان.
خدایا حال که این راه را برایمان فراهم کردی حق امام را بر ما حلال کن.
خدایا ما در سایه امام آمده‌ایم مقدر فرما تا زنده هستیم از خط امام و سایه امام خارج نشویم.
حمد و ثنا ایزد منان که ما را به راه راست هدایت فرمود ,راهی که به دور از هر گونه انحراف و گمراهی است, راهی که انتهای آن سعادت ابدی و منزلگاه پویندگان آن بهشت جاودان است. خداوندا ما را بر این راه ثابت قدم قرار ده.
این بنده حقیر چند کلمه‌ای به عنوان وصیت نامه به خانواده‌ام دوستانم و مشتاقان ابی‌‌عبدا... (ع) و پیروان قرآن عرض می‌کنم.
امروز که به حول قوه الهی و تحت توجهات خاصه حضرت ولی عصر(عج) و رهبری های پیامبرگونه امام امت و با حضور امت همیشه در خط ولایت‌مان توانسته‌ایم ظلمت را از این کشور امام زمان(عج) بیرون کنیم و نور قرآن هویدا شود ,مسئولیتها نیز سنگینتر از گذشته است. امروز اسلام در دست شما امانت است که حاصل خون پیامبران و ائمه(ع) و شهدایی است که در این راه به شهادت رسیده‌اند لذا برای حفظ این امانت الهی باید مهیا شوید و چون گذشته هرچه بیشتر گوش به فرمان امام باشید , همانطور که امام فرمودند ما هنوز در ابتدای راه هستیم و شیاطین دشمنان قسم خورده اسلام با انواع حیله‌ها در کمین نشسته‌اند. به نظر این حقیر اهم آنها عبارتند از:
1- به انحراف کشیدن رهبری انقلاب در آینده که این توطئه دشمن با هوشیاری مسئولین دلسوز و اقدام به موقع مجلس خبرگان نقش برآب خواهد شد.
2- منحرف کردن مردم از خط ولایت فقیه و رهبری انقلاب که این هم با هوشیاری امت همیشه در خط امام نقش بر آب خواهد شد. انشاء ا...
3- ایجاد تفرقه در بین مردم ما و مشغول کردن برادران حزب الهی با یکدیگر و غافل شدن از دشمنان اصلی انقلاب.
عزیزان مطمئن باشید آنهایی که دم از اختلاف می‌زنند از دو حال خارج نیستند یا توسط آمریکا هدایت می‌شوند و یا افرادی هستند که اسلام و انقلاب و امام را برای خود و ریاستشان می‌خواهند و اگر روزی این ریاستهای فریبنده دنیائی از آنها گرفته شود خواهید دید که با خط امام و انقلاب چگونه برخورد می‌کنند. بنابراین ملت ما باید هوشیار باشند. امام فرمودند تفرقه از شیطان است و هر کسی که در جهت تضعیف وحدت امت حزب ا... حرکت کند در خط شیطان است .
عزیزان مواظب باشید که دیگران را به جای امام، امام خود قرار ندهید. مسئله دیگر که تذکر آن را لازم می‌دانم ,مسئله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. امروز هیچ ملتی به اندازه ملت ما انگیزه برای ادامه این دفاع مقدس ندارد.دشمن به خانه ما حمله کرده وملت ما را آواره نموده به ناموس مسلمانان تجاوز شده . بنابر این با مشکلات جزعی و پیش پا افتاده تکلیف را از دوش خود بر نداریم که فردای قیامت باید جوابگو باشیم. اسلام نیاز به استقامت دارد و شیعه باید مظهر این استقامت باشد. چون ما پیرو ائمه‌ای هستیم که همه عمر در برابر آنهایی که به حریم اسلام تجاوز می‌کردند استقامت می‌نمودند و ما که زیارت امام حسین (ع) می‌خوانم: «اللّهم اجعَل مَحیایَ مَحیا محمدٍ و آل محمد و مَماتی مماتَ محمدٍ و آل محمد.
می‌گوئیم ,پروردگارا زندگی مرا زندگی محمد (ص) و آل محمد (ص) قرار ده و مرگ ما را مرگ محمد (ص) و آل محمد قرار ده.
باید بدانیم که زندگی ائمه سراسر رنج و مشکلات و از جنگی به جنگی و یا در زندانها و انواع مشقات گذشته و همه آنها نیز در راه این هدف بزرگ یعنی اسلام به شهادت رسیده‌اند.
چند نکته نیز به مادرم و خواهرانم و همسرم:
مادرم شما برای من زحمات زیادی کشیده‌ای شب و روز را کار می‌کردی تا من بتوانم درس بخوانم ولی من نتوانستم حق فرزندی را ادا کنم, امیدوارم مرا ببخشید و از خداوند برای من طلب آمرزش کنی. مادرم، همسرم، خواهرانم نمی‌گویم بعد از من گریه نکنید, گریه حق مسلم شماست ولی هر وقت خواستید گریه کنید بر مظلومیت اهل بیت پیامبر گریه کنید زیرا هر مصیبتی در برابر مصیبت اهل بیت کوچک و ناچیز است. نکند خدای نکرده خود را طلبکار از انقلاب بدانید که این انقلاب بر گردن ما حق حیات دارد و حیات ملت ما در گرو حیات انقلاب است. در مراسم دفن من مواظب باشید حجاب را رعایت کنید همچون مواقع عادی و خدای نکرده فعل حرامی انجام نگیرد ( کندن مو و خراشیدن صورت)
انشاء ا... خدمت امام زمان(عج) رسیدید سلام ما را برسانید و از ایشان به جای ما عذرخواهی کنید که سرباز خوبی برای ایشان نبودیم. در پایان از همه التماس دعا دارم و از همه دوستان و آشنایان حلالیت می‌طلبم.

انشاء ا... امام را در دعا فراموش نکنید به امید اینکه مورد آمرزش خداوند متعال قرار بگیریم و اسلام جهانگیر شود انشاء‌ ا...


مطلب قیصری 9/10/64

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد