شهدای نهاوند

غرض نقشی است کز ما بازماند...

شهدای نهاوند

غرض نقشی است کز ما بازماند...

شهید یوسف رضا ابوالفتحی




فرمانده نیروی انتظامی استان فارس


یوسف رضا ابوالفتحی در بهار سال 1332 در روستای "سکر آباد"نهاوند در یک خانواده کشاورز به دنیا آمد .دو ساله بود که پدر و مادرش به خاطر اختلاف با ارباب ده ناگزیر به روستای شعبان کوچ کردند.
یوسف رضا مانند سایر کودکان روستا با رنج و سختی قد کشید و بزرگ شد. دوره ابتدایی را در این روستا گذراند و برای ادامه تحصیل به تهران آمد. در دبیرستانی که درس می خواند با فرزندان خانواده آیت الله پسندیده، برادر امام خمینی(ره) آشنا شد. همین آشنایی را چراغ راه زندگی اش قرار داد. او توانست با تلاش زیاد در دانشسرای تربیت معلم به تحصیلات عالیه خود ادامه دهد این دوران همزمان بود با اوج گیری انقلاب اسلامی مردم ایران بر علیه حکومت ستمگر پهلوی.او یکی از پیشتازان این مبارزه بزرگ والهی بود.
بعد از پیروزی انقلاب برای حراست از دستاوردهای آن وارد کمیته انقلاب اسلامی سابق شد .مدتی بعد با دختر عمویش ازدواج کرد.
تلاش او در کمیته انقلاب اسلامی در مقابله با توطئه های ضد انقلاب خیلی زود توانست شایستگی هایش را در فرماندهی نشان دهد.
چرخش سریع تحولات انقلاب از شورشها وخرابکاری های ضد انقلاب در کردستان گرفته تا جنگ عراق به نمایندگی از دنیای ظلم وستم بر علین ایران اسلامی, و مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و منافقین او را لحظه ای آرام نمی گذاشت. آرام و قرار ظاهری او در روزهایی بود که به خاطر جراحت های پی در پی روی تخت بیمارستان می گذراند.
سال ها از دوران سخت مبارزات گذشته بود وایران به یکی از باثبات ترین کشورهای تبدیل شده بود واین نبود مگر در سایه جانفشانی و مجاهدات رزمندگان وسرداراتن چون یوسف رضا ابوالفتحی.
تاریخ یازدهم اسفند1378را نشان می دادو فرمانده ناحیه انتظامی استان فارس ,سردار یوسف رضا ابوالفتحی در روز عروسی پسرش ـ محمد ـ برای انجام ماموریت به یکی از مناطق استان فارس می رود. این آخرین ماموریت این سردار خستگی ناپذیر است. بالگردحامل اوو همراهانش سقوط می کند و سردار یوسف رضا ابوالفتحی پس از بیست سال تلاش و فداکاری در راه تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی به آرامش ابدی می رسد.

خاطرات
محمد باقر قالیباف,فرمانده سابق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران:
مردان خدا حکایتی شگفت دارند. ثبت حکایت زندگی آنان نیز، حکایتی است شگفت تر. این نوشته، حکایت یک زندگی نیست؛
انعکاسی است از آینه زندگی همه مردان خدا. فصل مشترک زندگی و دردهای تمام کسانی است که با خدا معامله کرده اند.
بی گمان در این راه، رنج های خدایی این عاشقان الله در زندگی نزدیک ترین عزیزان آنان راه یافته و در این دردمندی سهیم شان کرده است و این شاید، بهترین دلیل است بر دوستی و محبت خدا با آنان. مبادا، از این راه باز بمانیم....
و اما، به سبب آغاز بی سابقه ثبت خاطرات این عزیزان والامقام در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و تلاش در انسجام و شکل پذیری آن، وظیفه خود می دانم خالصانه ترین سپاس خود را تقدیم کنم به:
1ـ امیر سرتیپ هدایت لطفیان ـ فرمانده سابق نیروی انتظامی ـ به خاطر توجه و اصرار ایشان در بنیانگذاری ثبت خاطرات شهیدان ناجا.
2ـ امیر سرتیپ 2 پاسدار مرتضی درویش، به خاطر تلاش و زحمات ایشان در مدیریت ثبت خاطرات شهیدان ناجا.
3ـ نویسنده متعهد و توانا، جناب آقای علی آقا غفار که علاوه بر راهنمایی های مخلصانه، بعضاً با قلم خود نیز بزرگوارانه ما را در تهیه این مجموعه یاری رسانیده اند.
مرگ دغدغه کسانی است که نه از حقیقت گوهر خودش آگاهند و نه از نسبت های تغییر ناپذیر جهان هستی، مردان حقیقت شناس هیچ گاه از مرگ نهراسنده اند و نمی هراسند. دغدغه آنان به جای اندیشه در چرایی مرگ، یافتن راهی به سوی حیات طیبه است.
چگونه زیستن معمای بزرگ زندگی کسانی است که می خواهند دنیای خویش را پلی به سوی آخرت قرار دهند و با عبور از «ظاهر» جهان هستی به «باطن» آن برای همیشه با رجوع به دامن پر مهر رحمت پروردگار، ساکن «دارالقرار» شوند و همه دنیا طلبان کوته نظر را در حسرت «فوز عظیم» و نام نیک و جاودانه خود باقی گذارند.
یافتن راه این «حیات طیبه» البته برای شاگردان مکتب قرآن، دشوار نیست. آنان بدون تردید از «کتاب مبین» پروردگار خویش آموخته اند که «من عمل صالحا من ذکر و انثی و هو مؤمن فلنحبینّه حیاه و لنجرینهم اجرهم باحسن ما کانوا یعلمون» (سوره نحل، آیه 97). آدمی تنها در سایه ایمان به خدا و کردار نیک است که به زندگی پاک دست یافته و مزد آن چه انجام داده است را به بهترین وجه دریافت می کند. گفتیم که یافتن این راه دشوار نیست، اما این به معنای آسان بودن طی آن مسیر هم نیست. کوشش عاشقانه ای می خواهد که البته بدون خواست و کشش معشوق به جایی نمی رسد این گونه است که همه ما در حسرت توفیقی هستیم که شهیدان سرافزامان یافته اند و شهید سردار سرتیپ پاسدار ابوالفتحی نیز از جمله این ره یافتگان است.
مروری بر تلاش خستگی ناپذیر و مؤمنانه او در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، که در این کتاب با بخشی از آن آشنا می شوید، نشان می دهد که چرا نام و یاد او همواره زنده است و زنده خواهد بود، این «حیات طیبه» اجر همه مجاهدت هاست و به راستی گوارایش باد.
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یاد این سردار عزیز خود را الهام بخش خود در فراز و نشیب ایفای مسئولیت بزرگ دانسته و این یادنامه را درس آموز جویندگان حقیقت.

مادر شهید:
تک ضربه ای آرام به در اتاق خورد، آهسته در را باز کردم کسی نبود، ولی یک شاخه گل محمدی روی زمین افتاده بود. گل، گلبرگهایی به رنگ خون داشت. ناگهان نگاهم به روشنایی پشت درختها افتاد. نوری با صدای دلنشین به من گفت: «گلدسته خانم! آن شاخه گل مال توست و هدیه‌ای برای تو است. آن را نگهدار». در همین لحظه از خواب بیدار شدم . زمانیکه خواب را برای همسرم تعریف کردم، او گفت:« خدا یک پسر به تو می‌دهد، یک پسر قشنگ و خوشبو مثل گل محمدی». دقیقا چند ماه بعد، 2 روز قبل از تولد فرزندم، همسرم به همراه پدرش به مشهد رفت. در آنجا نیز آقابزرگ خواب عجیبی دید؛ او در عالم رویا مردی نورانی را مشاهده کرده بودکه کودکی را به او داده و گفته است:« نامش را یوسف رضا بگذار.»

غلام گودرزی:
تابستان سال 1374 مردم تهران با کمبود وسیله نقلیه برای مسافرت مواجه شدند. تعداد بسیاری از همشهریان تهرانی در مقابل ترمینال غرب خسته و ناامید ایستاده بودند. زمانیکه سردار ابوالفتحی از ماجرا با خبرشد، سریعا خود را به ترمینال رساند، درست ساعت 6 صبح بود، ایشان از اتوبوس های شرکت واحد ، صنایع دفاع و نیروی انتظامی
استفاده کرد، تا مردم را به مقصدشان برساند. ساعت 3 صبح روز بعد سردار خسته اما بادلی شاد به خانه بازگشت. همه می‌دانستند که این کار وظیفه او نبود، ولی عشق به امنیت و آرامش ملت ایران او را به یاری مردم خواند. ایشان برای نیروهایشان نیز ارزش زیادی قائل بود به طوریکه یک سال عید به دستور سردار به علت خلوت بودن شهر نیروهای یگان ویژه برای امنیت مردم در میادین و چهار راه‌ها مستقر شدند، آقای ابوالفتحی برای اینکه خستگی نیروها را بکاهد و در ضمن آنها را شاد نماید هر روز با ماشین در یک مسیر گشت می‌زدو به هر کدام از افراد نیروی انتظامی که می‌رسید عید را تبریک گفته و هدیه ای به او می‌داد. ایشان با این کار قلب تمام زیردستانش را شاد نمود و این بهترین تبریک برای افسران نیروی انتظامی تهران بزرگ بود.

خلعتی:
یوسف رضا از همان آغاز کودکی صدای زیبا و دلنشینی داشت، و هر سال عصرروز تاسوعا در روستای شعبان مرثیه شهادت حضرت اباالفضل(ع) را می‌خواند. همه اهل روستا مداحی یوسف رضا را دوست داشتند. سالها گذشت و ابوالفتحی که از همان آغاز کودکی جانش با حماسه حضرت عباس (ع) عجین شده بود، به مبارزه با کفر برخاست، او به شدت در مقابل منافقین رژیم ایستادگی می‌کرد، اما آنچنان در مقابل نیروهایش عطوفت داشت که تمام مشکلات افراد تحت امرش را با سعه صدر بررسی نمود. و در صدد رفع آن برمی‌آمد. زمانیکه خبر شهادت یکی از یارانش را به او می‌دادند، بر چهره ابوالفتحی غم سنگینی می‌نشست. از«یوسف رضا» گفتن سخت است، اما من می‌گویم، او از آغاز مبارزات امام (ره) به قیام علیه رژیم پهلوی پرداخت و سالها بعد نیز به حفاظت از انقلاب مشغول شد تا اینکه جانش را در طبق اخلاص نهاده و به دوست تقدیم نمود.

همسر شهید:
مدتی قبل از شهادت سردار ابوالفتحی به قصد زیارت سیدالشهداء عازم کشور عراق شدم. هنگام خداحافظی «یوسف رضا» به من گفت: «دختر عمو، وقتی به کربلارسیدی،‌سلامم را به آقا [امام حسین (ع) و آقا اباالفضل (ع) ] برسان و از ایشان بپرس چیزی که از شما خواسته بودم چه شد؟ دارد دیر می‌شود». بعد درحالیکه نگاهش را از من می‌دزدید، گفت:« برای من خلعتی بیاور» . در همین لحظه آقای میرزائی یکی از همکاران ایشان نیز سفارش چند خلعتی را داد. زمانیکه به ایران بازگشتم ، در اولین لحظه دیدار ایشان از من پرسید: «سفارش من را رساندی؟ و خلعتی برایم گرفتی؟» با ناراحتی گفتم: خیر، فقط سفارش آقای میرزائی را آوردم.آن دو نگاهی به یکدیگر انداختند و خندیدند. اما من غافل از اینکه این دو برات عشق را از قبل دریافت کرده اند با تعجب به آنها نگاه کردم.

برگرفته از خاطرات همسر شهید ابوالفتحی و همسر شهید صیاد شیرازی:
زن هراسان ازخواب بیدار شد، سالها بود که خواب پدر شهیدش را ندیده بود. اما آنروز پس از مدتها پدرش را در عالم رویا دید. مرد یک سبد انار دانه یاقوتی به دخترش داده و گفته بود:« حاج یوسف انار دوست دارد، برایش انار آوردم». صبح هنگام رفتن سردار ابوالفتحی به ماموریت ماجرای رویای شبانه‌اش را برای او تعریف کرد و لبخند زیبایی بر لبان یوسف رضا نشست:« انشاء الله خیر است، اگر در خواب، شهید، هدیه ای به انسان بدهد، خیلی خوب است. خصوصا اگر انار دانه یاقوتی باشد.» همان شب همسر شهید صیاد شیرازی در خواب دید، که «علی» در اتاقی نورانی به همراه سه نفر دیگر نشسته است. از او پرسید:« چرا به ما سر نمی‌زنی؟ نور سبز اتاق و صدای مهربان همسر ذهنش را آرام ساخت. نگاهی به درون اتاق انداخت، صورت یکی از افراد را به وضوح دید. صبح روز بعد خبر شهادت سه تن از فرماندهان نیروی انتظامی در شهر پخش شد، با دیدن تصویر سردار ابوالفتحی در تلویزیون صدای همسرش علی در گوشش پیچید:« مهمان دارم».و مهمان شهید صیاد شیرازی همان سردار ابوالفتحی بود. اینگونه یوسف رضا در بهشت آسمان در کنار صیاد شیرازی جای گرفت و روز بعد پیکر مطهرش در بهشت زهرا همجوار پیکر شهید صیاد شیرازی شد.

همسر شهید:
مبارزه کار همیشه یوسف رضا بود، او فقط می‌خواست به هر صورت از حریم مرزی و اخلاقی کشورش دفاع کند. یکبار در جریان مبارزه با قاچاقچیان استان فارس از ناحیه پا مجروح شد. وقتی به بیمارستان رفتم، نتوانستم آرامش خود را حفظ کنم، و با ناراحتی به او اعتراض کردم. اما او در جواب بی‌تابی من گفت: «مشقتهای کار من، زندگی راحت را از شما گرفته. دختر عمو! من را حلال کن. اما خودت را زیاد ناراحت نکن، و از خدا صبر بخواه . ما می‌توانستیم مانند بعضی از انسانها بی‌درد زندگی کنیم، می‌توانستیم . اما نخواستیم.» از شرم صورتم را از او پنهان کردم، ولی ابوالفتحی با خنده گفت:«این دردها همه اش خدائیه، زیاد غضه نخور.» روز بعد پرستاری از یوسف رضا را شخصا به عهده گرفتم ، تا شاید گوشه‌ای از زحمات او را جبران کنم.


وصیت نامه شهید یوسف رضا ابوالفتحی

آثار باقی مانده از شهید
بسمه تعالی
درود بر روان پاک حضرت امام ( ره )
سلام به رهبر عزیز عالم هستی حضرت آیت ا... خامنه ای عشقم ؛ جانم وروانم ,نائب مهدی صاحب زمان ( عج ) .
همسرم یک بار دیگر تا مرز شهادت رفتم اما افسوس که دوباره نمرده مردودی گرفتم ؛ دلم نالان ؛ تنم بی جان وبا نفس نیم بند به فکر پاک کردن گناهان می سوزم. خدایا در آن موقع که دربهای بهشتی باز وهر روز هزاران نفر مهمان را می پذیرفتی من لیاقت دیدار ومهمانی تو را نداشتم, امیدوارم که یک بار دیگر از من امتحان بگیری تا شاید من هم در امتحان تجدیدی قبول شوم . همسرم دیگر مثل گذشته ناراحت نیستم چون به لطف خدا محمد بزرگ شده ؛ علی وفاطمه به همین صورت و تو دیگر سختی نمی کشی ؛ از شما خداحافظی نموده و امروز به اتاق عمل میروم تاشاید به آروزی دیرینه ام برسم ؛ لیست بدهی ها درکمد است از فروش اثاثیه منزل و خودرو آنها را تأمین شود اگر نتوانستی درتهران زندگی کنی همه وسائل منزل را بفروش وبه شهرستان برو وسعی کن از محمد که بزرگ شده و فاطمه خوب نگهداری ومراقبت نمایی. یوسف رضا ابوالفتحی

بسمه تعالی
خداوند سبحان را شکر می گویم که توفیق داد به خدمت او برسم و در این نور الهی گناهانم را پاک کنم چه سعادتی نصیب من شده ,خداوند را شکر و سپاسگذارم .همسر عزیزم ,یار با وفایم نایب زیاره شما هم هستم از بچه ها مثل گذشته مراقبت کن مراقب درس آنها باش خودرو درناحیه است و مقداری وسائلم درگاو صندوق ناحیه است کلید آن درکمد بالا است .خداحافظ به امید دیدار

بسمه تعالی
دنیا برایم خیلی کوچک شده است, دلم گرفته است ؛ بسیار ناراحتم ؛ آقا تنهاست ؛ امام ما خامنه ای عزیز تنهاست ؛ لیبراها دارند مردم و جوانان را بی بند وباری هدایت می کنند ؛دوست آن هم دوستی که در خط ولایت باشد ؟ بعضی از آنها درخط اربابشان آمریکا قدم بر می دارند, تهاجم فرهنگی کشور را فراگرفته است . زحمات امام راحل و رهبر عزیز انقلاب را زیرپا گذاشتند ؛ هرروز فتنه جدیدی را برپا می کنند ؛ ازخدا نمی ترسند اینها نمی دانند که مسئله ولایت باراعتقادی دارد ,مبنای عقلایی شرعی و قرآنی دارد ؛ بار اعتقادی خاصی درمفهوم ولایت نهفته است . یک مشت مزدور درخدمت بیگانه هستند ؛ چطور یکدفعه دلسوز مردم شدید, این ممکلت صاحب دارد .رهبری فرزانه و دانا وشجاع دارد ؛ دیدید با یک اشاره چه شد وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ؛ همسر عزیزم مرا ببخشید شما خوب میدانی که همه توانم را در جهت حفاظت از دست آوردهای انقلاب هزینه کردم ؛ بچه هایم را مثل دیگران نتوانستم به مسافرت ببرم ؛ درمنزل به آنها خیلی سختگیری کردم, اجازه معاشرت با دوستان را به آنها ندادم چون ترسیدم که با افراد ناباب رفت و آمد کنند آنها را منحرف کنند ؛ خدا را شکر آنها از سلامت تعهد و تدین برخوردار هستند . درخط ولایت هستند ؛ رهبر معظم انقلاب را مولای خودشان می دانند, باز هم نیاز است که بیشتر مراقب آنها باشی. از فاطمه و زهرا خوب نگهداری کن ؛ آنها امانت فاطمه زهرا دختر نبی گرامی اسلام ( ص) هستند . بچه های دیگر شکر خدا بزرگ شده اند سریعاًَ برای آنها تشکیل خانواده بده ؛ دختر مومنه ای را که خدا ترس باشد و اورا درکنارخودت نگه دار ؛ علی را مواظب باش علی هم بیمار است البته او هم خدا را دارد, هیچ آرزویی ندارم تنها زیارت قبر امام حسین ( ع) برادربزرگوارش و دیگر شهدای کربلا ؛ پدربزرگوارش انشاءالله ؛ هر هفته شب جمعه امامزاده صالح را فراموش نکنید برای من گناهکار هم دعا کنید. مقداری به مبلغ پانصد هزارتومان از صندوق قرض الحسنه نیروی انتظامی وام گرفتم آن را به حساب مخابرات جهت گرفتن حواله تلفن موبایل دادم که ماهانه از حقوقم کم می شود ؛ پدرم بیمار است دلم برای او تنگ شده است سلام مرا خدمت ایشان برسانید .از دور دست ایشان را می بوسم و از محضرمبارکش عذرخواهی می کنم ؛ ماردم تنهاست ؛ برای من خیلی زحمت کشیده است امیدوارم که شیرش را بر من حلال کند ؛ امیدوارم که انشاءالله همه فامیل و دوستان مرا ببخشند اگر از من بدی دیده اند فراموش کنند .

بسمه تعالی
خداوند تبارک تعالی را شکر می گویم که توفیق زیارت سرو ر و سالار شهیدان را نصیبم کرد ؛ زیارت قبر شش گوشه ؛آقا امام حسین ( ع) ؛ زیارت برادر با وفایش قمر بنی هاشم سقای تشنه لب کربلا ؛ میدانم در این زیارت تمام گناهانم پاک شده اگر توفیق خدمت برایم به وجود آمد, انشاءالله سعی تمام خواهم نمود که دیگر گناه نکنم چون شاید دیگر زمان فرصت زیارت آقا امام حسین ( ع) را پیدا نکنم . خداوندا تو را به بزرگی خودت شکر می گویم و از تو سپاسگزارم . خدا نگهدار

بسمه تعالی
محمد جان ,پسر عزیزم
حمد وسپاس خداوند تبارک وتعالی را حال که یک بار دیگر توفیق پیدا کردم به همراه همسر باوفایم به زیارت مدینه منوره و مکه مکرمه مشرف شوم .شما را به خدای یکتا می سپارم ؛ برای شما دعا می کنم وبه جای شما زیارت به جا می آورم. محمد جان مراقب خواهران و برادرت باش. از فاطمه وزهرا خوب مواظبت کن . من هشت هزارتومان به آقای تقوی بابت بلیط هواپیما به کرمانشاه بدهکار هستم آن را پرداخت نمائید ؛مبلغ هشت هزار تومان به آقای کریمی بدهکار هستم ؛ بقیه کارها را با تدبیر خودت انجام بده ؛ من و مادرنگران هستیم اما به این نکته ایمان داریم که شما هم خدا دارید و اوست که همه چیز را دروقت خودش درست می کند وروزی هرکس را او میدهد.به امید دیدار

بسمه تعالی
به نام او آغاز می کنم تا شاید خوف از دلم بر آید .دراین دنیای وانفسا که نفس کشیدن در آن دشوار است, با این خونریزیها که ابرقدرتها و شیاطین به وجود آوردند وبا دیدن زجرها و شکنجه ها که مردم مظلوم و مسلمان در اقصا نقاط جهان و خانواده هایی که براثر سختی که بر آنها وارد می شود ,اشک یتیمان که در اثر بی سرپرستی دلشان پرخون است, لحظه خوش در زندگی خود ندارند .درحالیکه مسلمانان زجر کشیده در دیگر کشورها ی جهان زیرچکمه ظلم وستم ایادی شیطان دست و پای میزنند با وجود این دنیای بی ارزش ؛ نشستن درگوشه ای ودرفکر خود بودن گناه بزرگی است, ذره ذره وجودم و قطره قطره های خونم به خاطر اینکه به جوش می آید و تاب دیدن این صحنه ها را ندارم .خدایا مرا به طلب وبه پیش خود ببر؛ بگذار همچون شمعی در محفل یتیمان و زجر کشیده گان بسوزم وخون ناقابل من فرش زیر پای آنان باشد. خدا یا محمد ( ص ) پیامبر عظیم شان ؛درکتاب آسمانی ات قرآن مجید جز این نگفته که ای انسانها خودتان را درست کنید , ارزشهای والای اخلاقی به وسیله موعظه و پند الهی او درگوش آدمیان نرفت و پیروان او را تک تک از بین بردند ؛ وامامان را شهید کردند و زبان گویای آنان راکه با منافع بی ارزش دنیوی آنان درگیر بود ,خاموش ساختند...
دیدن ظلم و نشستن در کنار آن عیش ونوش بی فایده است . دیگر این زندگانی با این اوصاف که برگزیده ایم فایده ای ندارد .
خدایا این گناهکار را که عمری درگناه غرق بوده به آرزویش که همان شهادت است نایل گردان تا شاید خون یی ارزشم نظاره گناهانم باشد. برایم قابل درک نیست که چرا انسانها این وقایع و حوادث را پیرامون خود می بینند و لی باز عکس العملی نشان نمی دهند. درجامعه ای که خون پاکترین جوانان آن سنگفرش خیابانها شده ,چرا مردم در بی خبری هستند مگر احساسی ندارند ,مگر نمی بینند که بعضی ا زفرزندان شهیدان پدران خود را هرگز ندیده اند . و پدران در غم عزیزان از دست رفته خود کمر خم کرده اند. رهبرم, ای بیدار کننده انسانها از تو می خواهم که برایم طلب عفوکنی و در نزد الله او که رحمان ورحیم است, شفاعتم را نزد او از جد بزرگوارت رسول ا... ( ص ) بگیری . دارم می سوزم و وجودم آنی راحتی ندارد ؛ می دانم که اگر تو را به درستی درک کنم و وظیفه الهی خود را انجام دهم شاید از گناهانم کم شود . دیگراین قفس تنگ دنیا برای من ارزشی ندارد . می خواهم بروم به جایگاه ابدی بروم.
پدرم ای تو که لحظه ای برای آسودگی من آرام نبودی ,می خواهم برای اینکه مرا ببخشی از دور دست مهربانیت را ببوسم همان دستی که در اثر کار روزانه پینه بسته ؛ مادر تو ای پناه درماندگی و راهساز زندگیم دوستت دارم و بردست پر مهر نیز عاجزانه بوسه می زنم . خواهران و برادران امیدوارم که مرا ببخشید و برای پدر فرزندان خوبی و برای رهبر سربازان جان نثار و ایثا رگر باشید .
امروز که یکبار دیگر دلم گرفته است ,قصد دارم به لشکریان حضرت مهدی ( عج ) بپیوندم ؛ همسرم ای کسی که در همه حال مربی و دوست و همسر خوبی برای من بودی تورا به حضرت زهرا ( ع) از بچه ها خوب نگهداری کن ,اگر نیامدم وبه آرزویم رسیدم ,حلالم کن .زندگی در این دنیای بی ارزش خیلی سخت شده ,شاید برای من سخت است ,تو خود خوب می دانی وبارها از آرزویم که همان شهادت است, اطلاع داشتی, آیا این سعادت مثل دیگران نصیب می شود ؟

به نام خدا پاسدار خون شهیدان و یاری دهنده رزمندگاه اسلام ؛
این بار هم مثل گذشته قصد سفر دارم ,دلم هوای کربلا کرده اما چطور نصیبم نمی شود فقط او می داند . از پدر و مادرم مجدد عذرخواهی می کنم. اگر نمی توانم کمک هزینه ای به آنها بدهم شرمنده هستم که هزینه اجاره منزل و خرج خانه امانم را بریده. انشاءالله که خدا روزی شما را می دهد و ا ز برداشت کشت وکار خود که همانا شغل شریفی است و زمانی حضرت امیر(ع) از همین راه امرار معاش می کرده ,روزی شما می رسد و محتاج کس مثل من گناهکار نیستید .
محمد ای امید زندگانیم از تو می خواهم که راه پدر را همچنان ادامه دهی, همسرم همچون زینب (س)فرزندانم را سرپرستی کن مبادا آنها افرادی بی بند وبار بزرگ شوند ؛ لحظه ای خدا را فراموش نکن او خالق جهان است و راه گشای همه دردها ,سعی کن منزل را به همان محلی نیمه کاره ببری هرچه باشد مربوط به خودمان است و کسی به شما بی احترامی نمی کند .
پیکان را بفروش و هر طور شده سقف ها را بزن ؛ بدهی من همان لیست صندوقهای قرض الحسنه است که در کمد است اگر به شهرستان رفتید مادرم را از طرف من ببوس ؛ و یک پیراهن برای او بخرید .

خدایا چرا من شرمنده درگاه توام چرا همه را به مهمانی دعوت میکنی اما من بیچاره سعادت ندارم ,تو خود خوب می دانی وآرزوی هرکسی را بهتر از خود او می دانی ؛ خدایا قسم به خون شهیدان عزیزت حضرت عباس علمدار راه سعادت که همانا شهادت است نصیب ما هم بگردان ؛ گناهکارم ,در درگاه تو توبه می کنم الان احساس می کنم که دنیا با اسلام درجنگ است وفقط خون می تواند بر شمشیر پیروز شود .

نظرات 25 + ارسال نظر
سفیر جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:24 ب.ظ http://www.solage.blogfa.com

با سلام و عرض خسته نباشید ..وبلاگ خوبی دارید.امیدواریم در نشر افکار شهدای عزیز نهاوند موفق باشید. وبلاگ بوی پیراهن یوسف اختصاصی سردار شهید ابوالفتحی میباشد. آدرس و پست الکترونیکی جهت بهره برداری تقدیم میگردد. موفق باشید

دوست پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:36 ب.ظ

ممکنه مسخره به نظر بیاد ولی واقعا اتفاق میافته!می خوای صورت کسی رو که واقعا دوست داره ببینی؟اینو به 10 نفر بفرست بعد برو به ادرس
http://amour-en-portrait.ca.cx/(این یه بازی فرانسویه)صورت کسی که دوست داره ظاهر میشه خطر سوپریز شدن!(تقریبا 90%شبیه)من خواستم این بازیو دور بزنم مستقیما رفتم به اون ادرس گفت اینطوری نمیشه باید به10نفر بفرستیش نمیدونم چه طوری فهمید....

دوست پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:50 ب.ظ

ممکنه مسخره به نظر بیاد ولی واقعا اتفاق میافته!می خوای صورت کسی رو که واقعا دوست داره ببینی؟اینو به 10 نفر بفرست بعد برو به ادرس
http://amour-en-portrait.ca.cx/(این یه بازی فرانسویه)صورت کسی که دوست داره ظاهر میشه خطر سوپریز شدن!(تقریبا 90%شبیه)من خواستم این بازیو دور بزنم مستقیما رفتم به اون ادرس گفت اینطوری نمیشه باید به10نفر بفرستیش نمیدونم چه طوری فهمید....

آرمان یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:38 ب.ظ

این شهید یک برادری داره به نام رحمت الله ابوالفتحی که یکی از دست اندرکاران تجاوزات در کهریزک و یکی از قاتلان زنجیره ای می باشد و هم اکنون در زیر مجموعه تامین اجتماعی مشغول دزدی از بیت المال و دریافت رشوه های کلان می باشد.

سیاوش سیاوشی شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 05:15 ق.ظ

با سلام بنده میخواستم از شهیدان ابوالفتحی (سردار شهید یوسف رضا ابوالفتحی و برادر ش شهید علی ابوالفتحی یادی کنم و فاتحه ای بروح پر فتوح این شهیدان و همه شهدای انقلاب اسلامی بفرستیم . همچنین از این برادر بزرگوار که نسنجیده و نشناخته و تحقیق نکرده اتهامی ناروا به برادر این شهیدان یعنی رحمت الله ابوالفتحی روا میدارند و بدون اطلاع از فعالیت و سوابق جناب اقای رحمت ابوالفتحی ، ناجوانمردانه علیه ایشان هر انچه که بر ذهن نابخرد اانه خود تراوش میکند اذهان را مسموم مینماید از این برادر عزیز میخواهم بپرسم چرا اینگونه بر کسی که عمری در خدمت اموزش و پرورش به خدمت فرهنگی صادقانه بخدمت مشغول بوده اند،جفا روا میداری؟ بنده هیچگونه روابط فامیلی یا تعصبی نسبت به ایشان بخرج نمیدهم ولی حداقل از ابتدای تحصیلات ایشان قبل از انقلاب از وی اطلاع داشته و دارم و اطلاع کامل از وی دارم که تمام فعالیت و خدمتش صرف مجتمع های علمی و فرهنگی و اموزش و پرورش نوباوگان این مملکت بوده و هست ایشان بعداز 30 سال خدمت صادقانه در اموزش و پرورش که تمام وقتش را صرف نظام تعلیم و تربیت میکرد، صرف یک خودرو سمندی که انهم با اقساط تهیه نموده که مطمئنن هر فرهنگی بعداز 30 سال خدمت حداقل یک خودروی در حد سمند دارد . پس خواهشا بر علیه دیگرانی که اطلاع و اگاهی ندارید خواهشا قلمفرسایی نکنید و اذهان را علیه وی مسموم نکنید که باید جوابگو باشید . چرا ماها بجای خدمات شایان توجه افراد میگردیم سعی میکنیم بر علیه وی نقطه ضعفی را بزرگ و کاهی را کوه کرده ولی چرا قسمت پر لیوان را نمیبینیم .متاسفانه ما عادت کرده ایم که همیشه علیه یکدیگر انگ بچسبانیم و وی را از دایره خارج کنیم . از این همه انگ چسباندن و خورده گرفتن چه چیزی عایدمان شده؟ ایا مگر نه این است که دشمنان خاون به این اب و خاک دنبال اینجور بهانه ها میگردن و خواسته و ناخواسته خوراک تبلیغاتی شوم دشمنان قسم خورده را تهیه میکنیم و اب به اسیاب دشمن میریزیم / به کجا چنین شتابان چه چیزی از این روند عاید ما شده است ایا جز تضعیف دوستان و هموطنان و کشور و نظام سودی عاید ما خواهد شد ؟ از این عادت خورده گیری و انگ چسبانی دست برداریم تا کشورمان در جهان و در بین دشمنان قدرتمندتر شود انشاا..........

امیرشهبازی جمعه 15 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:49 ب.ظ http://شاهین

این وبلاگ شایدوبلاگ ضدانقلاب ویامنافقین باشددلیلش این است که به مشاهیرآبرومندنهاوندتوهین میکند وتهمت نشرمیدهدمرگ بررجوی ومرگ برپیروانش

[ بدون نام ] چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1394 ساعت 04:24 ب.ظ

هرکس که دروبلاگش نشراکاذیب راادامه بدهد معنایش این است که خیلی آدم حقیری است ودقیقا مدیراین وب هم صددرصد حقیر وجاهل است من نمیدانم آقای ابوالفتحی کیست وکجا کارمیکندولی اگر اصحاب فتنه رااو اعدام کرده است پس خیلی مرد است ودرودبراین مرد که باعث سوزش منافقین شده

حسبن چگینی چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1394 ساعت 04:26 ب.ظ http://0

هرکس که دروبلاگش نشراکاذیب راادامه بدهد معنایش این است که خیلی آدم حقیری است ودقیقا مدیراین وب هم صددرصد حقیر وجاهل است من نمیدانم آقای ابوالفتحی کیست وکجا کارمیکندولی اگر اصحاب فتنه رااو اعدام کرده است پس خیلی مرد است ودرودبراین مرد که باعث سوزش منافقین شده

حسبن چگینی چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1394 ساعت 04:29 ب.ظ http://0

درودبرابوالفتحی حزب الله که خارچشم منافقین است ولعنت بر منافقین وتکفیریها که دشمن حزب الله هستند

شاهین پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 12:26 ق.ظ

درود ب ابوالفتحی ها و نزدیکانشان،همتون عشق این سرزمین هستید،لعنت بر دروغگویان و دشمنان اسلام

شاهین سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 05:48 ب.ظ

باسلام و ع ض ادب و احترام.برادری که اسمت ارمان هست اگر همین اقایان ابوالفتحی و امثال این جوانمردان غیور نبودند شماو خانواده گرامیتان الان زیر دست صدام غاصب لعنتی به حراج گذاشته شده بودی پس بیخود و بی جهت به کسی تهمت نزن و برای سرفرازی این عزیزان دعا کن دراین شب های عزیزماه مبارک رمضان.جناب رحمت الله ابوالفتحی بسیار مرد عزیزو بزرگواری هستن,امیدوارم هرجا هستن موفق و موید باشند.

محمدرضا سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 05:49 ب.ظ

درود خدا بر ابوالفتحی ها و تمام شهدای جمهوری اسلامی ایران

Timothyser دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 03:41 ق.ظ http://online-casino.gold/

check this top <a href=http://online-casino-no-deposit.org/>no deposit bonus</a> offers

[ بدون نام ] جمعه 16 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 09:45 ب.ظ

اگرامثال ابوالفتحی نبودندالان باید زنان شماکنیزداعش میشدند پس درودبرابوالفتحی

حسین سرافراز یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:29 ب.ظ http://----

اتهام به به بزرگ مردی به وسعت سرزمین ایران توسط جغدی نابکاروکفتاری درکنارمردارتعجب آورنیست به سهم خودم ازشهیدان بزرگ خانواده ابوالفتحی تجلیل میکنم ودعامیکنم برای برادرشان که ازیادگاران اصیل 8سال دفاع مقدس هستند خداوند حفظش نماید. . .

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 11:55 ب.ظ

هیچکس درطول تاریخ به اندازه برادران ابوالفتحی به مردم خدمت صادقانه نکرده وازطرف دیگرابوالفتحی قهرمان مبارزه باضدانقلاب بوده خداوند حعظش کند

احمدشهبازی یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1396 ساعت 10:40 ب.ظ

برادرابوالفتحی ازرزمندگان باسابقه وخوشنام دردفاع مقدس است خدمات ایشان درکردستان وغرب کشورفراموش نشدنی است اوهزاران نفرازحزب الله رادرنهادهاوادرات استخدام کردوبانی خیرات بسیاردرنهاوندبودتاسیس مراکزفرهنگی وتربیتی درنهاوندحاصل خدمات وی بودحتی دانشگاه پیام نوروآزادراایشان استارت زدندالبته که گروهکهای ضدانقلاب باوی دشمن هستندامااینهامهم نیست زنده بادابوالفتحی مبارزکه زندگیش مانندآفتاب پاک ومطهراست مرگ بردشمنان ولایت فقیه

APessmulse جمعه 26 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 06:59 ق.ظ https://www.cialispascherfr24.com/cialis-ou-acheter/

Pression arterielle est comment poupe votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre coeur bat, il pompe le sang tout au long vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-femme-france-horaire/

فاطمه خانم یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 08:25 ق.ظ

خیلی عالی بود. ای کاش امکان داشت از وبلاگتو متن را باز پخش تلگرام و واتس آپ میشد

فتح اله سیاوشی سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 11:12 ب.ظ

با سلام و صلوات به روح پر فتوح همه شهدای اسلام ،علی الخصوص سردار شهیدحاج یوسف رضا ابوالفتحی،ازخداوند میخواهیم بخاطر خون مطهر شهدا ،ازسرتقصیرات و گناهان همه ما بگذرد، ضمنا در ابتدای بیوگرافی سردارشهید ابوالفتحی نام عسگرابادبه اشتباه سکراباد نوشته شده ،لطفا اصلاح فرمایید، التماس دعا

محمد پنج‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1399 ساعت 06:33 ب.ظ

مردان بزرگ همواره دشمنانی از جنس منافقین نجس دارند .

حسین فریدونی پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 07:22 ق.ظ

با سلام
امروز (۱۱ اسفند ۱۴۰۰) در واتس اپ یکی از دوستان قدیمی عکسی از مقام معظم رهبری را در خالیکه بر مزار شهید ابوالفتحی فاتخه میخواندند را گذاشته بودند.
بر روی عکس زدم تا ببینم از کجا ارسال شده در جستجوی گوکل به اینجا هدایت شدم و به جهت آشنائی با شهید ابولفتحی تمام مطلب را که خاطرات جالبی هم بودند خواندم .
عجیب بود برایم که با اینکه فارغ از آشنایی دورادور با ایشان از سال ۶۶ که مدت یکسالی در یگان دریائی کمیته انقلاب اسلامی که تحت فرماندهی ایشان بود بعنوان ماموریت ، خدمت کرده با ایشان حشر و نشر داشته و از آنجائی که مرحوم والدین بنده نیز اصالتا" اهل تویسرکان بودند که نزدیک نهاوند بوده و گویش آنها نیز لری است ، احساس صمیمت بیشتری با ایشان داشتم ( که این مطلب باعث شد پس از ادغام و در زمان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که بنده هم در صدا وسیما بعنوان تهیه کننده برنامه درشهر فعالیت میکردم ، برنامه های زیادی را با مساعدت ایشان از ماموریتهای پلیسی در بزخورد با مجرمان و .... تهیه و پخش نمایم که یکی از بیادماندنی ترین آنها موضوع پرونده دستگیری غلامرضا خوشرو ( خفاش شب ) بود .
خلاصه اینکه برحسب اتفاق موضوع ایشان پیش آمد و به همین ترتیبی بود که خدمتتان عرض کردم ، اما فکر میکنم حالا که قسمت بنده اینگونه رقم خورد وظیفه میدانم چند جمله در خصوص روحیات و اخلاق ایشان که خود از نزدیک شاهد آنها بوده ام را
برایتان بنویسم ؛
مطالبی که سردار قالیباف ، دوستان ، همکاران و همسر گرامی ایشان نوشته بودند کاملا" درست بود.
ایشان چه در زمان کمیته و چه در زمان پس از ادغام که درجه گرفتند ، بسیار ساده زیست بودند ، به نیروهای زیر مجموعه خود علاقهمند بودند ، اساسا" بیشتر از اینکه اهل تنبیه باشند اهل تشویق بودند و در اکثر موارد کار افراد خاطی قبل از اینکه به مرحله تنبیه برسد ایشان با رافت و مهربانی آنها را میبخشیدند . در هر زمان و مکانی که احساس میکردند نظام و مردم احتیاج به کمک دارند پیشقدم بودند . اهل ترس و واهمه نبودند . در محل کار خیلی خودمانی بودند . اهل تملق و زبان بازی نبودند و...
بطور خلاصه اینکه اهل دنیا و زرق و برق مادی نبودند و همان شد که پس از سالها فعالیت و حضور در عرصه های مختلف مبارزه با شهادت و آن هم در روزی که قرار بود پسرشان داماد شوند ایشان و همراهشان که برای ماموریت با بالگرد در تردد بودند بدلیل سقوط بالگرد به فیض شهادت رسیده و بالاخره آرام گرفتند .
روحشان شاد و یادشان گرامی
یاد کنیم شهدا را با ذکر صلوات
ارادتمند ، الاحقر حسین فریدونی

امیرحسین محمودی پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 02:06 ب.ظ

درودبرهمه مدافعان وطن ودرودبرارواح مقدس شهیدان سردارابوالفتحی وشهیدغلامرضاابوالفتحی ودرودبرشهیدزنده حاج رحمت ابوالفتحی

مجتبی دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 06:58 ب.ظ

درود خدا بر مجاهدان راه حق و این شهید عزیز. اللهم الرزقنا شهادة فی سبیلک

شهین دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 05:17 ق.ظ

شهادت هنر مردان خداست. امام خمینی ره. آسایش ما مدیون این جوانمردان است. زنده باد رهبر و دلاوران نیروی ناجا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد